5 beneficii ale plimbării zilnice

Crezi că trebuie să mergi la sală pentru a menține un stil de viață activ? Nu neapărat! A face o plimbare mai lungă în fiecare zi este la fel de eficientă.

Descoperă care sunt principalele 5 beneficii ale plimbării zilnice.

Arde grăsimea corporală

Plimbarea este activitatea fizică perfectă pentru a arde grăsimea corporală. Acest lucru se datorează faptului că le permite oamenilor să mențină o frecvență cardiacă la 65% din ritmul cardiac maxim (220, la bărbați și 226, la femei). Astfel, garantează utilizarea grăsimii corporale ca combustibil primar. Mai mult, spre deosebire de alte activități cardio, aceasta păstrează masa musculară.

Crește eliberarea de serotonină

Serotonina este un neurotransmițător fundamental pentru reglarea comportamentului social, emoțiilor, stării de spirit și a anumitor funcții fiziologice, cum ar fi somnul, alimentația și contracția musculară. Deficitul de serotonină este legat de mai multe tulburări psihice, cum sunt depresia și tulburările alimentare. Mai mult, expunerea la lumina soarelui și activitatea fizică crește producția de serotonină, lucru care se traduce printr-o stare de spirit mai bună și un risc mai mic de depresie și probleme cognitive.

Îmbunătățește sinteza vitaminei D

Vitamina D este esențială pentru menținerea sănătății oaselor, imunității și creierului. Sursa principală de vitamina D este pielea, deoarece transformă 7-dehidrocolesterolul (7-Dehidrocolesterolul este un zoosterol care funcționează în ser ca precursor al colesterolului și este transformat fotochimic în vitamina D₃ la nivelul pielii, funcționând prin urmare ca provitamină-D₃) în vitamina D3 atunci când intră în contact cu lumina solară.

Astfel, expunerea la soare este esențială pentru a obține suficientă vitamină D, iar plimbarea este modalitatea perfectă de a te expune la soare! În mod ideal, ar trebui să expui cel puțin 10% din corp la soare în fiecare zi timp de 30 de minute fără protecție solară. Cu toate acestea, este foarte important să te dai cu protecție solară atunci când petreci mai mult timp afară, mai ales în sezonul estival.

Scade tensiunea arterială

Deoarece mersul este o activitate aerobă, este un mod ideal de menținere a tensiunii arteriale într-un interval sănătos. Un studiu realizat de Álvarez și colab. (2013) a arătat o scădere semnificativă a tensiunii arteriale la copii, adolescenți și adulți după o sesiune aerobă de 60 de minute.

Fundația Spaniolă a Inimii consideră plimbarea una dintre cele mai bune activități pentru controlul tensiunii arteriale. În plus, Organizația Mondială a Sănătății recomandă parcurgerea a minimum 150 de minute pe săptămână.

Menține sub control nivelul zahărului din sânge (glicemia)

Plimbarea zilnică ajută la menținerea nivelului normal al glicemiei, lucru care se datorează creșterii cheltuielilor energetice și a sensibilității la insulină în următoarele 24-48 de ore după practicarea activității fizice. Astfel, această activitatate aerobă poate reduce riscul de diabetul de tip 2 și menținerea acestuia sub control.

Articol realizat de Sanziana C. – redactor femeiintendinte.ro

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *